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柳愛世

My new hobby? 新たな趣味の発見?

皆様、こんにちは♪

8月も今日で終わりですが、今年の夏は皆様にとってどんな夏だったでしょうか?

 

先日、私は初挑戦をしたものがあります!

それは、ボルダリングです!

 

そもそもボルダリングとは、、、

クライマーが普段の練習で行うといっても基本的には壁をよじ登ることに変わりありません。ただロッククライミングとは違い、完全に『屋内』で行う競技となっています。よじ登る壁にしても高さは3~4m前後となっており、きちんと着地していればケガはない安全性についてはそれほど心配することもない物となっています。

参照
https://www.f-rocky.jp/bouldering/

 

では、ボルダリングとロッククライミングの違いとは何かというと、、、

ロッククライミングの拠点は、屋外または屋内。
使用する道具は多種多様で、危険度は高く、複数人で行うものです。

ボルダリングは屋内が中心で、道具はしゅーずとチョークのみ。危険度は低く、単独で行うものです。

参照
https://www.f-rocky.jp/bouldering/

 

今回私がお世話になった場所が、

『クライミングZERO』さんです。

http://climbing-zero.com/gym/saitama/

 

夏休みということもあり、多くの子供がボルダリングをしていました。

店長さんから丁寧な説明を受けたあと、早速登ってみました!

壁をよーく見ると、様々な色の紙に数字がふってあります。

 

スタート地点の突起物(ホールド)を両手で掴み、足が地面から離れて壁のホールドにひっかけた状態がスタートです。

 

同じ色の紙の数字を順番通りに掴みます。

 

ここで別の色の突起物(ホールド)を掴むとアウトです。

 

上までいくとゴールと書かれているのでゴールのホールドを両手でつかんだらゴールとなります。

 

至って簡単に見えますがレベルが上がるとホールドの距離が遠くなったり、あるいは足にもひっかけてよいホールドの場所が制限されます。

 

ボルダリングの効果とは、どんなことがあるかといいますと、、、

1. 有酸素運動と筋トレの組み合わせのため一石二鳥!

2. 初心者も上級者も一緒に楽しめる!

3. 全身の筋力アップと筋肉の引き締め効果!

4. ダイエット効果もある?!

5. 柔軟性アップ!

6. 脳力を鍛える!

7. ストレスを減らし、忍耐力を高める!

8. 慢性疾患を予防!

9. 恐れを克服して、自信をつける!

10. 子供の頃を思い出す!

参照
https://kintorecamp.com/bouldering-benefits/

 

ボルダリングにはこんなにもたくさんの効果があるのですね!

 

今回やってみて、確かに腕の筋肉は使うし、足も大きく広げたりと普段はあまり使わない筋肉を使いました!

また、屋内でできるので天候に左右されることはなく、自分にあったレベルをゆっくり楽しむことができるので自分に合った運動だなと感じました!

 

ぜひこのブログをきっかけにボルダリングに挑戦してみてはいかがでしょうか?

 

今日も最後まで読んでいただきありがとうございます。

明日から9月!
新たな気持ちでまた頑張りましょう♪

それでは、次回のブログでお会いしましょう♪

柳 愛世(やなぎ まなよ)

 

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【English】

Hello, everyone!
How are you?

 

Today, I would like to share about my new hobby.

 

That is “Bouldering”.

 

Bouldering is rock climbing stripped down to its raw essentials.

 

Leaving behind ropes and harnesses and just using climbing shoes and a bag of chalk over safety mats, your challenge is to climb short but tricky bouldering “problems” (a route, or sequence of moves) using balance, technique, strength, and your brain.

 

You don’t need experience or lots of expensive kit to have a go – making it really easy to get into if you’ve never tried it before.

 

The climbs are high enough to be exciting, but not so high that they’re hugely intimidating.

 

Using safety mats means that the risks of falling off can be managed, and leaving the ropes behind means that you are free to concentrate on the climbing, not the equipment.

 

It’s just you, the wall, and your friends on the ground egging you on.

 

Bouldering is a great physical workout, using muscles all over your body – not just your arms.

 

Core strength is a real focus, as is flexibility.

 

But unlike some other forms of exercise, it’s so much fun you might not notice that you’ve had a big workout – until you wake up the next day!

 

If you want to see what regular climbing could do for your physique, just take a look at some pictures of famous rock climbers online – it’s pretty impressive.

 

It also takes a bit of thinking, as often brute force alone won’t be enough to get you to the top.

 

You’ll need to think about how to solve the various bouldering problems, try some different techniques and methods out, and hopefully eventually crack it.

 

This makes a bouldering session totally absorbing, making your forget about your stresses and leaving your mind clear and refreshed at the end of it all.

 

If you’re new to the sport, you’ll find that you make big improvements in your climbing ability after only a few sessions, as you use and tone those rarely used muscles.

 

Breaking into the harder grades takes a bit longer, but by that stage you’ll be hooked!

 

https://www.boulderbrighton.com/what-is-bouldering

 

Bouldering is really fan exercise!

I hope this blog makes you to do bouldering.

Thank you for reading!

See you and have a nice day!

Manayo Yanagi

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